Czemu służy oświadczenia o poddaniu się egzekucji?

Dobrowolne poddanie się egzekucji jest dodatkowym zabezpieczeniem dla wierzyciela. Umożliwia zdecydowanie szybsze egzekwowanie należności, poprzez pominięcie postępowania rozpoznawczego, mającego za zadanie ustalić obowiązek świadczenia (zapłaty, wydania rzeczy).

Oświadczenie o poddaniu się egzekucji z umowy najmu okazjonalnego

Czym jest Najem Okazjonalny?

Najem okazjonalny jest szczególnym typem najmu, który zabezpiecza interesy właściciela nieruchomości przed nieuczciwym postępowaniem najemcy. Zapewnia on bezpieczeństwo właścicielom lokali w sytuacji gdyby najemcy nie chcieli wyprowadzić się z mieszkania po rozwiązaniu umowy najmu. Umowa najmu okazjonalnego może zostać podpisana na nie więcej niż 10 lat, z możliwością jej późniejszego przedłużenia.

Umowę najmu okazjonalnego lokalu Najemca i Wynajmujący sporządzają samodzielnie, zaś do umowy najmu załącza się w szczególności:

1. Oświadczenie najemcy w formie aktu notarialnego, w którym najemca poddał się egzekucji i zobowiązał się do opróżnienia i wydania lokalu wydanego na podstawie umowy najmu – oświadczenie to przygotowuje notariusz,
  2. wskazanie przez najemcę innego lokalu, w którym będzie mógł zamieszkać w przypadku wykonania egzekucji obowiązku opróżnienia lokalu,
  3. oświadczenie właściciela lokalu lub osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu, o wyrażeniu zgody na zamieszkanie najemcy i osób z nim zamieszkujących w lokalu wskazanym w oświadczeniu; na żądanie wynajmującego załącza się oświadczenie z podpisem notarialnie poświadczonym.

Mając zawartą umowę najmu okazjonalnego właścicielowi przysługuje możliwość eksmitowania najemcy bez konieczności składania do sądu pozwu o eksmisję.